CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20090219

HIDANGAN ALTERNATIF

Awal tahun ini salah seorang rakan sejawatku telah berpeluang menikmati ayam goreng dan lain-lain hidangan sewaktu dengannya di RFC, Sungai Petani. Komennya hidangan sungguh enak, keadaan restoran yang bersih dan selesa serta ramai pengunjung.

RFC (Radix Fried Chicken) memberikan pilihan yang sangat menarik pada masa kini. Restoran yang dimiliki oleh HPA (Herba Penawar Al Wahida) merupakan tonggak kebangkitan produk halal.

Sesuatu yang menarik ialah sumber bekalan ayamnya di ambil daripada HPA farm yang menghasilkan ayam halal.Bermula daripada penyediaan makanan ayam yang halal, bebas dari penggunaan antibiotik, bebas dari penggunaan beta agonist (enzim penggemuk dari babi) dan sembelihan yang terjaga hukum hakamnya sampailah kita menyediakan makanan yang siap dimakan.

RFC menggunakan radix cola sendiri menggantikan coca-cola dan rempahan yang digunakan untuk menghasilkan ayam RFC juga diproses dengan resepi tersendiri. Cili sos, tomato sos dan Thai Sos juga dihasilkan di kilang HPA yang terletak di Jejawi Sematang Perlis.

Apa yang menarik ialah ahli-ahli yang makan di RFC akan diberi nilai mata (NM) sesuai dengan peniagaan MLM HPA. Manakala restoran RFC pula akan di “franchise” kepada ahli-ahli HPA yang berminat.

Cawangannya yang pertama adalah di Sungai Petani.
Cawangan yang akan dibuka:
Alor Setar (Feb )-telah dirasmikan oleh MB pada 7 Feb 2009
Pulau Pinang (Mac)
Laguna SPetani (Apri)
Ipoh (April)
Kulim (April)
PJ (Mei)
Bangi (April)
Kluang (Mei)
Kuantan (Mei)
Kelantan (April)
Kangar (Mac)

0 comments: